نوآوری باز چیست؟

در گذشته شرکت‌ها بر این باور بودند که برای کسب ارزش از خلق نوآوری، بایستی نگاهی درون‌زا به شرکت داشت به این معنا که تمامی فعالیت‌های مربوط به نوآوری، از خلق تا تجاری‌سازی، باید در درون شرکت اتفاق بیفتد. به این نوع از نوآوری، نوآوری بسته می‌گویند. امروزه باورها به این مسئله دچار تغییر شده و به مواردی همچون برون‌سپاری و نوآوری باز توجه بیشتری می‌شود تا با استفاده از طرفیت گسترده متخصصین دیگر مسائل با صرف هزینه و زمان کمتری حل شود. در سال‌های اخیر در ایران نیز به اهمیت این مساله بیش از گذشته توجه گردیده است که از مصادیق آن می‌توان به چالش‌های نوآورانه متعدد، نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه ارائه نیازهای فناورانه و تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور و همچنین نشستهای تبادل فناوری که توسط شرکت شهرکهای صنعتی ایران برگزار میشود، اشاره نمود.

 

 

ارائه نیازهای فناورانه 

در این بخش در  مورد هر نیاز، فایلی تحت عنوان فایل تقاضای ارائه پیشنهاده (RFP) توسط مشاور هر استان تهیه شده است. این فایل شامل تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به نیاز و شرایط همکاری با سازمان مربوطه می‌شود. مخاطبین  پس از مطالعه‌ی فایل RFP می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود برای حل نیاز فناورانه را به همراه یک راه ارتباطی، در قالب فایل و یا متن و از طریق ارسال پیشنهاد در همین صفحه، برای سازمان و یا شرکت متقاضی ارسال نمایند و منتظر ارتباط‌گیری و ارائه پاسخ از طرف آن‌ها  و همچنین برگزاری جلسات B2B باشند.

برگزاری جلسه B2B

 

رفع نیازهای فناورانه

در ایتدا لیست نیازهای فناورانه کشور را دانلود کرده و اگر فکر می کنید که میتوانید هر کدام از نیازها را حل کنید، نام و شماره نیاز مربوطه را در یک برگه نوشته و  به  عصر طنین به عنوان کارگزار فن بازار ارسال کنید تا کارگزار بعد از بررسی،؛ RFP مربوطه را برایتان ارسال کند و در صورتی که به احتمال زیاد میتوانید آن مساله را کامل حل کنید، ترتیب هماهنگی جلسه با صنعت مربوطه و برگزاری جلسه B2B انجام شود. لطفا برگه مربوطه را   برای تسریع در کارها به شماره 09356992907 واتساپ فرمایید و پیگیری را از کارگزار فن بازار شرکت طیف نگار یکتا نوین(طنین)  تلفن 02166518263-09356992907 انجام دهید.